pátek 19. února 2016

Čištění kosmetických štětců

Ahojky,
dnes mám pro vás po delší době další článek. Chci se vám omluvit za nečinnost v posledních dnech. Bylo toho moc a vůbec jsem nestíhala. Ve škole bylo zkouškové, fůra učení, teď nám ještě zadali spoustu dalších seminárek a podobně a myslí si, že máme jen jeden předmět. No a když to udělá každý učitel, tak je toho najednou hafo. :D No a teď k dnešnímu článku. Určitě nehodláte poslouchat moje stížnosti na školu. Takže dnešní článek bude o tom, jak si čistím kosmetické štětce. Tímto způsobem je čistím asi tak jednou týdně, ale záleží na tom, jak často je používám a jak moc jsou znečistěné.


K mytí štětců používám buď tekuté mýdlo nebo šampón, záleží co mám po ruce. Mýdlo nebo šampón nanesu v malém množství do dlaně. Štětec (pouze štětiny) namočím ve vodě. Teplotu volím takovou, aby byla příjemná pro mytí rukou. Takto namočený štětec vložím do mýdla, které mám ve dlani a kroužím si ním, tímto se špína začne uvolňovat. Během toho štětec proplachuji vodou, tak dlouho dokud neteče čirá voda. Takto postupuji i s dalšími štětci. Je důležité dávat pozor, aby se voda nedostala ke spojům vláken s držátkem. Vlákna jsou totiž přilepena lepidlem a po kontaktu s vodou by se mohli vlákna začít uvolňovat a štětec by začal pelichat a to rozhodně nechceme.



Další fází je sušení. Štětec lehce vymačkáme do čistého ručníku a necháme ho schnout nejlépe vlákny dolů nebo aspoň vodorovně. Rozhodně nenecháváme štětce schnout vlákny nahoru, jinak by se štětec rozevíral a nedržel svůj původní tvar. Ještě než štětec položíme na okraj stolu, tak aby lehce přesahoval, ho lehce upravíme do původního stavu. Štětec necháme samovolně uschnout, nejlépe do druhého dne, aby byl opravdu suchý. 


Jak čistíte štětce vy?

8 komentářů:

  1. Pěkný článek :) já je čistím buď podobně nebo používám čistič od Ebelin :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. čistič speciálně pro štětce jsem ještě nepoužívala :)

      Vymazat
  2. ja som dosť lenivá na čistenie, ale robím to v podstate podobne, nemám žiadny špeciálny prostriedok nane. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Čištění je důležité a jsem ráda, že víc a víc blogerek to na blogách zveřejňuje :)

    INKA blog

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý váš komentář :)